Osoba, moralność, mass media
[Person, Moral and Mass Media]

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: Roczniki Nauk o Rodzinie (ISSN: 2081-2078)
Rok wydania: 2011
Tom: 58
Numer czasopisma: 3
Strony od-do: 55-63
Streszczenie: Zrozumienie relacji pomiędzy osobą, moralnością i mass mediami jest możliwe dzięki definicji osoby (określonej koncepcji człowieka). Prawda fundamentalna o człowieku jako osobie musi stać się imperatywem moralnym nie do odrzucenia dla człowieka i jednocześnie auto-imperatywem obligatoryjnym w jego wnętrzu. Nie da się mówić o człowieku i jego działaniu bez uwzględnienia wartości moralnej jego czynów. Nie da się także pominąć faktu, że komunikowanie jest czynem człowieka, który służy spełnieniu jego i wspólnoty, w której żyje i komunikuje się bezpośrednio czy pośrednio za pomocą współczesnych środków komunikowania. Człowiek – osoba, działając i komunikując się, żyje nieustannie w przestrzeni moralnej. Każde jego działanie i komunikowanie się ma wymiar aksjologiczny i ze względu na ten wymiar można mówić o działaniu czy komunikowaniu personalnym czy interpersonalnym. Tylko wtedy komunikacja tak interpersonalna, jak i medialna będzie personalna (można też użyć określenia personalistyczna), gdy przebiegać będzie od osoby do osoby i będzie służyć integralnemu rozwojowi osób.
Słowa kluczowe: osoba, moralność, mass media



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Jarosław Jęczeń",
title = "Osoba, moralność, mass media",
journal = "Roczniki Nauk o Rodzinie",
year = "2011",
number = "3",
pages = "55-63"
}

Cytowanie w formacie APA:
Jęczeń, J. (2011). Osoba, moralność, mass media. Roczniki Nauk o Rodzinie, 3, 55-63.