Gry komputerowe jako świadome działanie człowieka
[Computer Games as a Conscious Human Action]

Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany

Miejsce: Sandomierz
Rok wydania: 2012
Tytuł publikacji: Hazard i uzależnienia wirtualne
Redaktorzy: Jarosław Jęczeń, Karolina Komsta, Julia Sak
Strony od-do: 75-92
Streszczenie: Współczesne technologie i towarzyszące im gry komputerowe i video, gry konsolowe, gry online, gry na komórkę, mają dziś ogromny wpływ na człowieka: jego emocje, wiedzę, kształtowanie się poglądów, przekonań, postaw, sposobów wartościowania etycznego. Ich funkcjonowanie sięga do samego wnętrza człowieka z zamiarem przejęcia kontroli nad tym, co nazywamy filozofią sensu. Współczesne mass media wręcz kreują i produkują ów sens . Człowiek w tej sytuacji nie może zostać bierny w znaczeniu „(coś) dzieje się z człowiekiem”, oddany tylko temu, co z „zewnątrz”. Człowiek nie jest wówczas dynamicznym podmiotem dziania się, które w nim ma swe źródło, ale raczej przedmiotem, z którym jakiś inny podmiot albo nawet jakaś inna siła coś czyni, on zaś tylko doznaje. Biorąc pod uwagę, że tylko świadome działanie człowieka może go, z jednej strony uchronić od negatywnych oddziaływań gier komputerowych, a z drugiej prowadzić do spełnienia przez kompetentne korzystanie z współczesnych technologii, należy zakończyć konkluzją, iż człowiek powołany jest do odkrywania dynamizmu właściwego osobie ludzkiej.
Słowa kluczowe: gry, komputer, actus humanus



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Jarosław Jęczeń",
title = "Gry komputerowe jako świadome działanie człowieka",
journal = "",
year = "2012",
pages = "75-92"
}

Cytowanie w formacie APA:
Jęczeń, J. (2012). Gry komputerowe jako świadome działanie człowieka. , 75-92.