Jacenty Mastej

Sperancyjna wiarygodności chrześcijaństwa w świetle encykliki Benedykta XVI „Spe salvi”
[Hopeful Credibility of Christianity in the Light of Benedict XVI's Encyklical Letter Spe salvi]

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: Roczniki Teologii Fundamentalnej i Religiologii (ISSN: 2080-8534)
Rok wydania: 2011
Numer czasopisma: 3(58)
Strony od-do: 17-35
Streszczenie: W niniejszym opracowaniu ukazano sperancyjną wiarygodność chrześcijaństwa w świetle encykliki Benedykta XVI Spe salvi. Podjęta problematyka przedstawiona zostanie w następujących punktach: 1. Antysperancyjny klimat czasów współczesnych; 2. Nadzieja objawiona w Jezusie Chrystusie; 3. Sperancyjny charakter świadectwa chrześcijańskiego. Proklamowane przez Kościół orędzie nadziei pozwala współczesnemu człowiekowi przezwyciężyć rozpacza, zwątpienie w sens życia, brak perspektyw życia, zwłaszcza w wymiarze ostatecznym. Chrześcijańska nadzieja pomaga człowiekowi wyzwolić się z poczucia beznadziejności i braku wizji przyszłości. Sperancyjna wiarygodność chrześcijaństwa realizuje się przez świadectwo wyznawców Chrystusa. Świadectwo to staje się wiarygodne, gdy chrześcijanie żyją na co dzień otrzymaną od Boga nadzieją. Są oni Bożym znakiem dla świata przez wrażliwość na sytuacje, które mogą człowieka pozbawić nadziei. Orędzie nadziei jest przekonujące dla świata wówczas, gdy życie chrześcijan cechuje wierne oczekiwanie na ostateczne spotkanie z Chrystusem, który przyjdzie w chwale.
Słowa kluczowe: Jezus Chrystus, nadzieja, encyklika Spe salvi, wiarygodność, świadectwo, modlitwa, cierpienie, eschatologia



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Jacenty Mastej",
title = "Sperancyjna wiarygodności chrześcijaństwa w świetle encykliki Benedykta XVI „Spe salvi” ",
journal = "Roczniki Teologii Fundamentalnej i Religiologii",
year = "2011",
number = "3(58)",
pages = "17-35"
}

Cytowanie w formacie APA:
Mastej, J. (2011). Sperancyjna wiarygodności chrześcijaństwa w świetle encykliki Benedykta XVI „Spe salvi” . Roczniki Teologii Fundamentalnej i Religiologii, 3(58), 17-35.