Poziom samooceny u osób korzystających z różnych form Internetu
[The level of self-esteem in people using various forms of the Internet]

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: Studia Socialia Cracoviensia (ISSN: 2080-6604)
Współautorzy: Dominika Zarosińska, Mariola Wysocka, Józef Partyka
Rok wydania: 2018
Tom: 9
Numer czasopisma: 2(17)
Strony od-do: 129-149
Streszczenie: Poziom samooceny u osób korzystających z różnych form internetu. Celem niniejszego opracowania jest zbadanie zależności między samooceną internautów a korzystaniem przez nich z internetu. Zagadnienie podjęto ze względu na jego aktualność. Internet i jego zasoby przyciągają uwagę większości ludzi z różnych grup wiekowych. Grupę badaną stanowiło 120 osób, spośród których 98 ma konto na portalach społecznościowych. W badaniach posłużono się Wielowymiarowym Kwestionariuszem Samooceny MSEI (służącym do badania samooceny) oraz skonstruowanym na potrzeby pracy kwestionariuszem dotyczącym korzystania z różnych form internetu. Analiza wyników nie wykazała istotnych statystycznie zależności między ogólnym poziomem samooceny a częstotliwością korzystania z internetu. Związki zauważono jednak między niektórymi wymiarami samooceny a czasem korzystania z sieci. Odkryto też korelacje istotne statystycznie.
Słowa kluczowe: internet, samoocena, psychologia mediów, media społecznościowe, etyka mediów
Dostęp WWW: http://czasopisma.upjp2.edu.pl/studiasocialiacracoviensia/article/download/2460/2298
DOI: 10.15633/ssc.2460



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Jacek Śliwak and Dominika Zarosińska and Mariola Wysocka and Józef Partyka",
title = "Poziom samooceny u osób korzystających z różnych form Internetu",
journal = "Studia Socialia Cracoviensia",
year = "2018",
number = "2(17)",
pages = "129-149"
}

Cytowanie w formacie APA:
Śliwak, J. and Dominika Zarosińska and Mariola Wysocka and Józef Partyka(2018). Poziom samooceny u osób korzystających z różnych form Internetu. Studia Socialia Cracoviensia, 2(17), 129-149.