Znaczenie kultury w wychowaniu chrześcijańskim
[The Role of Culture in Christian Education]

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: PAEDAGOGIA CHRISTIANA (ISSN: 1505-6872)
Rok wydania: 2011
Numer czasopisma: 1 (27)
Strony od-do: 69-87
Streszczenie: Artykuł na temat „Znaczenie kultury w wychowaniu chrześcijańskim” tworzy pięć zagadnięć. Rozpoczyna go szczegółowe wyjaśnienie pojęcia kultury w różnych aspektach. Następnie kultura została przedstawiona jako jedna z form udoskonalania świata (drugie zagadnienie) i samego siebie (trzecie zagadnienie). Ponadto w artykule ukazany został związek Bożego orędzia zbawienia z kulturą oraz jako ostatnie zagadnienie, relacje zachodzące między wychowaniem chrześcijańskim a kulturą. Artykuł wskazuje na to, że człowiek wraz z powołaniem go do istnienia został powołany na twórcę kultury. To powołanie realizuje poprzez udoskonalanie zarówno świata, w którym żyje, jak i samego siebie. Chrześcijanin zdając sobie sprawę z tego, że istotą doskonałości jest miłość, powinien traktować swoje życie jako wzrastanie w miłości do Boga, do ludzi i do świata.
Słowa kluczowe: Bóg, miłość, zbawienie, kultura, wychowanie chrześcijańskie
Dostęp WWW: http://www.paedchrist.umk.pl/zeszyt/1/27/2011/znaczenie-kultury-w-wychowaniu-chrzescijanskim



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Helena Słotwińska",
title = "Znaczenie kultury w wychowaniu chrześcijańskim",
journal = "PAEDAGOGIA CHRISTIANA",
year = "2011",
number = "1 (27)",
pages = "69-87"
}

Cytowanie w formacie APA:
Słotwińska, H. (2011). Znaczenie kultury w wychowaniu chrześcijańskim. PAEDAGOGIA CHRISTIANA, 1 (27), 69-87.