Znaczenie edukacji religijnej w budowaniu tożsamości chrześcijańskiej
[The importance of religious education in creating Christian identity]

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: Roczniki Pastoralno-Katechetyczne (ISSN: 2081-1829)
Rok wydania: 2015
Tom: 62
Numer czasopisma: 11
Strony od-do: 19-36
Streszczenie: Artykuł omawia problem znaczenia edukacji w budowaniu tożsamości chrześcijańskiej. Składa się on z czterech zagadnień szczegółowych, które dotyczą: 1) określenia tożsamości (tożsamość w aspekcie socjologicznym, psychologicznym, religijnym, a także w logice i w filozofii); 2) definicji tożsamości chrześcijańskiej oraz jej wyznaczników; 3) podstaw tożsamości chrześcijanina, którymi są: Biblia i doktryna chrześcijańska; 4) ukazania edukacji religijnej jako fundamentu pod budowanie tożsamości chrześcijańskiej. Tożsamość chrześcijańską nabywa się zasadniczo przez urodzenie w rodzinie chrześcijańskiej. Podlega ona prawom rozwoju, w czasie którego zmieniają się również jej wyznaczniki. Natomiast edukacja religijna jest nie dającą się zastąpić pomocą w znalezieniu właściwych odpowiedzi na pytania dotyczące swojej tożsamości, ponieważ wspiera chrześcijanina w podjęciu głębokiej refleksji obejmującej prawdy: o sakramentach i o swoim życiu sakramentalnym, o znaczeniu modlitwy, a także praktykach i przeżywanych zwyczajach religijnych.
Słowa kluczowe: edukacja religijna, Biblia, sakramenty, tożsamość, tożsamość chrześcijańska, doktryna chrześcijańska, modlitwa
Dostęp WWW: http://czasopisma.tnkul.pl/index.php/rt/article/view/3731/3834
DOI: 10.18290/rt.2015.62.11-2



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Helena Słotwińska",
title = "Znaczenie edukacji religijnej w budowaniu tożsamości chrześcijańskiej",
journal = "Roczniki Pastoralno-Katechetyczne",
year = "2015",
number = "11",
pages = "19-36"
}

Cytowanie w formacie APA:
Słotwińska, H. (2015). Znaczenie edukacji religijnej w budowaniu tożsamości chrześcijańskiej. Roczniki Pastoralno-Katechetyczne, 11, 19-36.