Idea proegzystencji wartością zasadniczą w życiu wychowawcy
[The Idea of Pro-Existence as a Fundamental Value in a Pedagogue’s Life]

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: PAEDAGOGIA CHRISTIANA (ISSN: 1505-6872)
Rok wydania: 2017
Tom: 40
Numer czasopisma: 2
Strony od-do: 133-156
Streszczenie: Artykuł wskazuje na inspirującą rolę proegzystencji dla wychowawcy w realizowaniu swego powołania. Tekst zapoznaje najpierw z ideą proegzystencji, która zawiera prawdę o człowieku w różnych jego wymiarach. Następnie wskazuje na jej uniwersalizm, związek z wartością, co w końcu upoważnia ideę proegzystencji, aby – mimo swej roli inspirującej – również stanowić wyzwanie dla wychowawcy. Stąd jej podwójna wartość.
Słowa kluczowe: człowiek, proegzystencja, teologia, wartości, wychowawca
Dostęp WWW: http://apcz.umk.pl/czasopisma/index.php/PCh/article/view/PCh.2017.029/14296
DOI: 10.12775/PCh.2017.029



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Helena Słotwińska",
title = "Idea proegzystencji wartością zasadniczą w życiu wychowawcy",
journal = "PAEDAGOGIA CHRISTIANA",
year = "2017",
number = "2",
pages = "133-156"
}

Cytowanie w formacie APA:
Słotwińska, H. (2017). Idea proegzystencji wartością zasadniczą w życiu wychowawcy. PAEDAGOGIA CHRISTIANA, 2, 133-156.