Kim jest uczestnik bojkotu produktu? Znaczenie cech demograficznych konsumentów
[Who Is the Participant of Product Boycott? Importance of Consumers’ Demographic Traits]

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: Handel Wewnętrzny (ISSN: 0438-5403)
Rok wydania: 2016
Numer czasopisma: 1 (360)
Strony od-do: 334-347
Streszczenie: Celem rozważań jest próba identyfikacji cech demograficznych uczestnikówbojkotów konsumenckich. Realizując taki cel wykorzystano zbiór danych z Euro-pejskiego Sondażu Społecznego. Badania przeprowadzono na podstawie 10 772 obser-wacji. Weryfikacji postawionych hipotez dokonano stosując testy istotności różnic.Dodatkowo w celu oszacowania przydatności zidentyfikowanych związków zasto-sowano analizę regresji logistycznej. Uzyskane wyniki wskazują, że najwięcej osóbuczestniczących w bojkotach produktów jest wśród mężczyzn w średnim wieku,z wyższym wykształceniem, mieszkających w dużych miastach, w rodzinach trzy-osobowych. Wiedza na temat cech demograficznych uczestników bojkotów możezostać wykorzystana zarówno przez menadżerów przedsiębiorstw stających wobeczagrożenia bojkotem, jak i członków organizacji pozarządowych planujących wy-korzystanie bojkotu do wywarcia presji na nieetycznie postępującym przedsiębior-cy. Artykuł ma charakter badawczy.
Słowa kluczowe: bojkot, konsumenci, zmienne demograficzne, konsumpcja pro-społeczna
Dostęp WWW: http://cejsh.icm.edu.pl/cejsh/element/bwmeta1.element.desklight-d99aeaa5-1e3e-479e-8dc7-3dad1b929b0c/c/HW_1_2016.334-347.pdf



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Grzegorz Zasuwa",
title = "Kim jest uczestnik bojkotu produktu? Znaczenie cech demograficznych konsumentów",
journal = "Handel Wewnętrzny",
year = "2016",
number = "1 (360)",
pages = "334-347"
}

Cytowanie w formacie APA:
Zasuwa, G. (2016). Kim jest uczestnik bojkotu produktu? Znaczenie cech demograficznych konsumentów. Handel Wewnętrzny, 1 (360), 334-347.