Wpływ aktywności obywatelskiej konsumentów na ich udział w bojkotach produktów
[Impact of the Consumers’ Civic Activity on Their Participation in Product Boycott]

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: KONSUMPCJA I ROZWÓJ (ISSN: 2083-6929)
Rok wydania: 2016
Tom: 14
Numer czasopisma: 1
Strony od-do: 77-88
Streszczenie: Artykuł poświęcony jest związkom między bojkotowaniem przez konsumentów produktów a ich aktywnością obywatelską rozpatrywaną w wymiarze zaangażowania politycznego oraz społecznego. W celu zbadania tej zależności dokonano analizy danych z Europejskiego Sondażu Społecznego. Wyniki badania pokazują generalnie, że konsumenci wykazujący większą aktywność obywatelską generalnie częściej uczestniczą w bojkotach produktów. Poszczególne formy aktywności obywatelskiej są jednak w różnym stopniu związane z bojkotowaniem produktów. Najsilniejsze związki występują w przypadku zaangażowania społecznego, w tym podpisywania petycji. Z praktycznego punktu widzenia otrzymane wyniki sugerują, jak można zwiększyć skuteczność kampanii nawołującej do bojkotu produktu.
Słowa kluczowe: bojkot, konsumenci, aktywność obywatelska, konsumpcja prospołeczna
Dostęp WWW: http://search.proquest.com/openview/ed8aaa646187aeaeb959da650f29a918/1.pdf?pq-origsite=gscholar&cbl=2043247



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Grzegorz Zasuwa",
title = "Wpływ aktywności obywatelskiej konsumentów na ich udział w bojkotach produktów",
journal = "KONSUMPCJA I ROZWÓJ",
year = "2016",
number = "1",
pages = "77-88"
}

Cytowanie w formacie APA:
Zasuwa, G. (2016). Wpływ aktywności obywatelskiej konsumentów na ich udział w bojkotach produktów. KONSUMPCJA I ROZWÓJ, 1, 77-88.