Wykorzystanie jakościowej analizy porównawczej w badaniach postaw i zachowań konsumentów
[The Application of Qualitive Comparative Analysis in The Research on Consumer Attitudes And Behaviour]

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: PRACE NAUKOWE UNIWERSYTETU EKONOMICZNEGO WE WROCŁAWIU (ISSN: 1899-3192)
Rok wydania: 2016
Numer czasopisma: 459
Strony od-do: 29-38
Streszczenie: Celem artykułu jest przedstawienie możliwości wykorzystania jakościowej analizy porównawczej (Qualitive Comparative Analysis, QCA) w badaniach nad postawami i zachowaniami konsumentów. Realizując taki cel, w pierwszej kolejności podjęto problem ograniczeń tradycyjnie stosowanych narzędzi analizy danych, zwracając szczególną uwagę na odstępstwa od liniowości związków w badaniach konsumenckich. Następnie przedstawiono istotę QCA jako podejścia badawczego, które wypełnia lukę pomiędzy jakościowymi a ilościowymi metodami badań. W dalszej kolejności zaprezentowano praktyczny przykład wykorzystania QCA w badaniach na temat znaczenia wartości w postawach konsumentów wobec marketingu społecznie zaangażowanego. Przeprowadzona dyskusja teorii oraz przykład empiryczny prowadzą do wniosku, że QCA może pomóc w lepszym zrozumieniu postaw i zachowań konsumentów
Słowa kluczowe: Analiza jakościowa, Analiza porównawcza, Zachowania konsumenta, Analiza danych
Dostęp WWW: http://www.dbc.wroc.pl/dlibra/publication?id=40174&tab=3
DOI: 10.15611/pn.2016.459.03



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Grzegorz Zasuwa",
title = "Wykorzystanie jakościowej analizy porównawczej w badaniach postaw i zachowań konsumentów",
journal = "PRACE NAUKOWE UNIWERSYTETU EKONOMICZNEGO WE WROCŁAWIU",
year = "2016",
number = "459",
pages = "29-38"
}

Cytowanie w formacie APA:
Zasuwa, G. (2016). Wykorzystanie jakościowej analizy porównawczej w badaniach postaw i zachowań konsumentów. PRACE NAUKOWE UNIWERSYTETU EKONOMICZNEGO WE WROCŁAWIU, 459, 29-38.