Bojkotowanie produktów a dochody konsumentów na rynku europejskim
[Product Boycotting and Income of Consumers in the European Market]

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: STUDIA I PRACE WYDZIAŁU NAUK EKONOMICZNYCH I ZARZĄDZANIA UNIWERSYTETU SZCZECIŃSKIEGO (ISSN: 2080-4881)
Rok wydania: 2016
Tom: 43
Numer czasopisma: 3
Strony od-do: 483-493
Streszczenie: W artykule scharakteryzowany jest związek między udziałem konsumentów w bojkotach produktów a poziomem dochodów w państwach na rynku europejskim. W wymiarze czasowym badanie obejmuje okres od 2002 do 2014 roku. Uzyskane wyniki pokazują, że istnieją znaczne dysproporcje między państwami w bojkotowaniu produktów. Zgodnie z postawioną hipotezą badawczą wspomniane różnice są istotnie związane z poziomem dochodów. W zamożnych państwach odsetek konsumentów uczestniczących w bojkotach jest kilkakrotnie wyższy niż w państwach o niższych dochodach. Takie wyniki w szerszym kontekście sugerują, że zjawisko bojkotowania produktów, będące formą konsumpcji etycznej, jest związane z poziomem rozwoju gospodarczego kraju.
Słowa kluczowe: bojkot produktu, dochody konsumentów, zachowania konsumentów
Dostęp WWW: http://www.wneiz.pl/nauka_wneiz/sip/sip43-2016/SiP_43_t3.pdf
DOI: 10.18276/sip.2016.43/3-43



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Grzegorz Zasuwa",
title = "Bojkotowanie produktów a dochody konsumentów na rynku europejskim",
journal = "STUDIA I PRACE WYDZIAŁU NAUK EKONOMICZNYCH I ZARZĄDZANIA UNIWERSYTETU SZCZECIŃSKIEGO",
year = "2016",
number = "3",
pages = "483-493"
}

Cytowanie w formacie APA:
Zasuwa, G. (2016). Bojkotowanie produktów a dochody konsumentów na rynku europejskim. STUDIA I PRACE WYDZIAŁU NAUK EKONOMICZNYCH I ZARZĄDZANIA UNIWERSYTETU SZCZECIŃSKIEGO, 3, 483-493.