Testimony of Faith in the Battle over Crosses in School – Miętne 1984. A Catechetical Perspective / Świadectwo wiary w walce o krzyże w szkole – Miętne 1984. Perspektywa katechetyczna
Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowanyCzasopismo: Rocznik Teologii Katolickiej (ISSN: 1644-8855)
Współautorzy: Ks. Andrzej Kiciński, O. Mirosław Chmielewski, Dariusz Wadowski
Rok wydania: 2025
Tom: 24
Numer czasopisma: 24
Strony od-do: 98-115
Streszczenie: Artykuł jest kolejną odsłoną prowadzonych badań nad bezprecedensowym wydarzeniem obrony Krzyża przez uczniów Zespołu Szkół Rolniczych w Miętnem k. Garwolina (Polska). Celem obecnych analiz jest ukazanie teologicznego wymiaru ówczesnych faktów, świadectwa wiary uczniów w walce o obecność Krzyża w przestrzeni publicznej oraz wskazanie postawy młodzieży z Miętnego jako źródła współczesnej katechezy. Na podstawie krytycznej analizy materiałów źródłowych w perspektywie katechetyczno-teologicznej wyniki badań przedstawiono w czterech częściach: (1) Świadectwo, (2) Wiara, (3) Język świadectwa wiary, (4) Konkluzje, obejmujące wnioski i rekomendacje dla praktyki katechetycznej. Metodologicznie opracowanie inspirowane jest paradygmatem J. Cardijna «widzieć» – «osądzić» – «działać».
Słowa kluczowe: walka o krzyże w szkole, świadectwo wiary, katecheza, Miętne
Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Piotr Goliszek and Ks. Andrzej Kiciński and O. Mirosław Chmielewski and Dariusz Wadowski",
title = "Testimony of Faith in the Battle over Crosses in School – Miętne 1984. A Catechetical Perspective / Świadectwo wiary w walce o krzyże w szkole – Miętne 1984. Perspektywa katechetyczna",
journal = "Rocznik Teologii Katolickiej",
year = "2025",
number = "24",
pages = "98-115"
}
Cytowanie w formacie APA:
Goliszek, P. and Ks. Andrzej Kiciński and O. Mirosław Chmielewski and Dariusz Wadowski(2025). Testimony of Faith in the Battle over Crosses in School – Miętne 1984. A Catechetical Perspective / Świadectwo wiary w walce o krzyże w szkole – Miętne 1984. Perspektywa katechetyczna. Rocznik Teologii Katolickiej, 24, 98-115.