Głębokie i powierzchniowe strategie uczenia się języka obcego studentów niesłyszących i słabosłyszących
[Deep and surface strategies of learning a foreign language of the deaf and hard of hearing students]

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: Rozprawy Społeczne (ISSN: 2081-6081)
Rok wydania: 2016
Tom: 10
Numer czasopisma: 2
Strony od-do: 31-35
Streszczenie: Celem artykułu jest przedstawienie i analiza opinii lektorów języka obcego na temat zakresu stosowania przez studentów niesłyszących i słabosłyszących powierzchniowych i głębokich strategii uczenia się języka obcego. W badaniu zastosowano skalę Strategie uczenia się studentów niesłyszących i słabosłyszących na lekcjach języka angielskiego (SUSNS-JA, za: N. Aharony 2006), która oceniono strategie stosowane przez 35 studentów z wadą słuchu. Wnioski z badań wskazują, że ponad 70% studentów zna i często stosuje zarówno głębokie jak i powierzchniowe strategie uczenia się. Jednocześnie wyniki wskazują na konieczność udzielenia wsparcia pozostałej grupie osób (30% studentów) i nauczania na lektoracie nie tylko treści językowych, ale także strategii uczenia się języka obcego.
Słowa kluczowe: niesłyszący, słabosłyszący, strategie uczenia się, język obcy, surdoglottodydaktyka
Dostęp WWW: http://rozprawy-spoleczne.pswbp.pl/pdf/rs_nr_2_2016__art_4.pdf



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Ewa Domagała-Zyśk",
title = "Głębokie i powierzchniowe strategie uczenia się języka obcego studentów niesłyszących i słabosłyszących",
journal = "Rozprawy Społeczne",
year = "2016",
number = "2",
pages = "31-35"
}

Cytowanie w formacie APA:
Domagała-Zyśk, E. (2016). Głębokie i powierzchniowe strategie uczenia się języka obcego studentów niesłyszących i słabosłyszących. Rozprawy Społeczne, 2, 31-35.