Kompetencje społeczno-emocjonalne uczniów z niepowodzeniami szkolnymi – badania pilotażowe z zastosowaniem modelu TROS-KA

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: Niepełnosprawność. Dyskursy pedagogiki specjalnej (ISSN: 2080-9476)
Współautorzy: Agnieszka Amilkiewicz-Marek
Rok wydania: 2019
Numer czasopisma: 33
Strony od-do: 157-169
Streszczenie: Trudności i niepowodzenia szkolne są związane z kompetencjami społeczno-emocjonalnymi ucznia na wiele sposobów – zaburzenia w zakresie nabywania tych sprawności mogą być źródłem, efektem lub zjawiskiem towarzyszącym trudnościom i niepowodzeniom w nauce. Celem artykułu jest przedstawienie tego zjawiska w świetle wyników badań kompetencji społeczno-emocjonalnych wykonanych z wykorzystaniem narzędzi TROS-KA w grupie uczniów z niepowodzeniem szkolnym w średnim wieku szkolnym. Wyniki wskazują na poważne trudności uczniów w sferze funkcjonowania społeczno-emocjonalnego i wymagają podjęcia intensywnych działań postdiagnostycznych w celu wzmocnienie rezyliencji uczniów.
Słowa kluczowe: kompetencje społeczno-emocjonalne, trudności szkolne, niepowodzenia szkolne, relacje, radzenie sobie z trudnościami, obraz siebie, sprawczość, TROS-KA
Dostęp WWW: http://www.ejournals.eu/pliki/art/14021/pl
DOI: 10.4467/25439561.NP.19.011.10486



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Ewa Domagała-Zyśk and Agnieszka Amilkiewicz-Marek",
title = "Kompetencje społeczno-emocjonalne uczniów z niepowodzeniami szkolnymi – badania pilotażowe z zastosowaniem modelu TROS-KA",
journal = "Niepełnosprawność. Dyskursy pedagogiki specjalnej",
year = "2019",
number = "33",
pages = "157-169"
}

Cytowanie w formacie APA:
Domagała-Zyśk, E. and Agnieszka Amilkiewicz-Marek(2019). Kompetencje społeczno-emocjonalne uczniów z niepowodzeniami szkolnymi – badania pilotażowe z zastosowaniem modelu TROS-KA. Niepełnosprawność. Dyskursy pedagogiki specjalnej, 33, 157-169.