Notatki jako forma wsparcia edukacji studentów i uczniów niesłyszących i słabosłyszących
[Notetaking as a form of support for the education of deaf and hard of hearing students]

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: Niepełnosprawność - Zagadnienia, Problemy, Rozwiązania (ISSN: 2084-7734)
Rok wydania: 2017
Tom: 23
Numer czasopisma: 11
Strony od-do: 53-66
Streszczenie: Celem niniejszego tekstu jest zaprezentowanie specyficznej formy wsparcia edukacji uczniów i studentów z dysfunkcją słuchu, jaką jest przygotowywanie specjalistycznych notatek z lekcji i wykładów. Notatki takie umożliwiają dostęp do informacji przekazywanych na zajęciach, służą pogłębieniu i utrwaleniu nabywanej wiedzy. Mogą przyjmować formę notatek ręcznych lub postać elektroniczną, ale zawsze powinny mieć charakter specjalistyczny i być przygotowywane specjalnie dla ich użytkownika. W artykule zawarto zasady przygotowywania takich notatek, omówiono rolę skryby (osoby przygotowującej notatkę), zasady współpracy między skrybą, nauczycielem a uczniem/studentem oraz podano przykład dobrej praktyki – przygotowywanie notatek z wykorzystaniem programu OneNote.
Słowa kluczowe: przygotowywanie notatek, skryba, student niesłyszący i słabosłyszący, wsparcie osób z niepełnosprawnością, edukacja uniwersytecka
Dostęp WWW: http://kn.pfron.org.pl/download/5/776/03EwaDomagala-Zysk.pdf



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Ewa Domagała-Zyśk",
title = " Notatki jako forma wsparcia edukacji studentów i uczniów niesłyszących i słabosłyszących",
journal = "Niepełnosprawność - Zagadnienia, Problemy, Rozwiązania",
year = "2017",
number = "11",
pages = "53-66"
}

Cytowanie w formacie APA:
Domagała-Zyśk, E. (2017). Notatki jako forma wsparcia edukacji studentów i uczniów niesłyszących i słabosłyszących. Niepełnosprawność - Zagadnienia, Problemy, Rozwiązania, 11, 53-66.