Kwestionariusz Motywacji do Podejmowania Szkoleń
[Motivation for Training Initiation Scale]

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI (ISSN: 1641-0874)
Współautorzy: Mariola Łaguna, Andrzej Januszewski, Małgorzata Artymiak
Rok wydania: 2016
Tom: 109
Numer czasopisma: 2
Strony od-do: 101-112
Streszczenie: Artykuł prezentuje „Kwestionariusz motywacji do podejmowania szkoleń”, pozwalający na diagnozę trzech typów motywacji: wewnętrznej, zewnętrznej i amotywacji, definiowanych zgodnie z teorią autodeterminacji Ryana i Deciego. Wyniki konfirmacyjnej analizy czynnikowej na próbie 155 pracowników potwierdziły trafność modelu hierarchicznego, ujmującego trzy wymiary motywacji do podejmowania szkoleń wraz z sześcioma podwymiarami. Poszczególne typy motywacji wykazują przewidywane związki z intencją i planem podejmowania szkoleń, co potwierdza trafność metody. Wskaźniki rzetelności skal pozwalają na ich wykorzystywanie w badaniach naukowych i analizie wyników grupowych, na przykład w analizie potrzeb szkoleniowych, działaniach doradczych.
Słowa kluczowe: motywacja, szkolenia i rozwój pracowników, diagnoza



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Emilia Mielniczuk and Mariola Łaguna and Andrzej Januszewski and Małgorzata Artymiak",
title = "Kwestionariusz Motywacji do Podejmowania Szkoleń",
journal = "ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI",
year = "2016",
number = "2",
pages = "101-112"
}

Cytowanie w formacie APA:
Mielniczuk, E. and Mariola Łaguna and Andrzej Januszewski and Małgorzata Artymiak(2016). Kwestionariusz Motywacji do Podejmowania Szkoleń. ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI, 2, 101-112.