Elżbieta Błotnicka-Mazur

Adam Marczyński około roku 1955 a mit wolności
[Adam Marczyński circa 1955 and the myth of freedom]

Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany

Nazwa konferencji: Sztuka jako przestrzeń wolności?
Miejsce: Lublin
Rok wydania: 2018
Tytuł publikacji: Sztuka jako przestrzeń wolności : 23. Wschodni Salon Sztuki
Redaktorzy: Elżbieta Błotnicka-Mazur, Wojciech Mendzelewski, Jolanta Męderowicz
Strony od-do: 46-55
Streszczenie: W okresie „odwilży” Adam Marczyński wykonuje serie kompozycji, głównie w technice monotypii, o organicznych formach bliskich abstrakcji aluzyjnej. Tekst jest próbą skonfrontowania tych prac z mitem wolności w sztuce tego okresu, wypracowanym przez polityczny konsensus władzy i artystów, wobec artystycznych proweniencji dualistycznej koncepcji transcendencji formy Pieta Mondriana.
Słowa kluczowe: Adam Marczyński, sztuka okresu odwilży, Piet Mondrian



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Elżbieta Błotnicka-Mazur",
title = "Adam Marczyński około roku 1955 a mit wolności",
journal = "",
year = "2018",
pages = "46-55"
}

Cytowanie w formacie APA:
Błotnicka-Mazur, E. (2018). Adam Marczyński około roku 1955 a mit wolności. , 46-55.