Elżbieta Błotnicka-Mazur

Między tradycją i modernizmem. Architektura szkół lubelskich okresu międzywojnia
[Between Tradition and Modernism. The Architecture of School Buildings in the Interwar Lublin]

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: TEKA KOMISJI ARCHITEKTURY, URBANISTYKI I STUDIÓW KRAJOBRAZOWYCH PAN (ISSN: 1895-3980)
Rok wydania: 2016
Tom: 12
Numer czasopisma: 4
Strony od-do: 34-44
Streszczenie: W artykule zostały przedstawione projekty wybranych szkół, powstałe w Lublinie w okresie międzywojennym. Przeanalizowano ich formę, zmieniającą się wraz z przemianami trendów stylistycznych, popularnych w tym czasie w architekturze polskiej, począwszy od tradycjonalizmu, popularnego w pierwszej połowie lat 20., przez stopniowe upraszczanie formy i detalu końca lat 20., po obiekty reprezentujące dojrzały modernizm od połowy lat 30. XX wieku.
Słowa kluczowe: architektura szkół, dwudziestolecie międzywojenne, tradycjonalizm, modernizm
Dostęp WWW: http://www.pan-ol.lublin.pl/wydawnictwa/TArch12_4/Blotnicka.pdf



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Elżbieta Błotnicka-Mazur",
title = "Między tradycją i modernizmem. Architektura szkół lubelskich okresu międzywojnia",
journal = "TEKA KOMISJI ARCHITEKTURY, URBANISTYKI I STUDIÓW KRAJOBRAZOWYCH PAN",
year = "2016",
number = "4",
pages = "34-44"
}

Cytowanie w formacie APA:
Błotnicka-Mazur, E. (2016). Między tradycją i modernizmem. Architektura szkół lubelskich okresu międzywojnia. TEKA KOMISJI ARCHITEKTURY, URBANISTYKI I STUDIÓW KRAJOBRAZOWYCH PAN, 4, 34-44.