Miłosierdzie jako wartość wychowawcza. Perspektywa pedagogiki chrześcijańskiej
[Mercy as an educational value. A Christian approach to pedagogy]

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: Rozprawy Społeczne (ISSN: 2081-6081)
Rok wydania: 2017
Tom: 11
Numer czasopisma: 1
Strony od-do: 5-15
Streszczenie: Miłosierdzie jest elementem powszechnego doświadczenia ludzkiego, gdyż na przestrzeni życia ciągle liczymy na nie, świadczymy je i otrzymujemy. Oprócz filozoficznego i teologicznego wymiaru, miłosierdzie ma również wymiar edukacyjny i wychowawczy. W artykule, po wyjaśnieniu potocznego i laickiego rozumienia miłosierdzia, skupiono się na jego rozumieniu w ujęciu religii chrześcijańskiej, na przejawach miłosierdzia w życiu codziennym oraz na charakterystyce stylu życia człowieka miłosiernego (na podstawie cytatów z Biblii oraz nauczania papieży Jana Pawła II, Benedykta XVI oraz Franciszka). W kolejnych trzech częściach artykułu omówiono wychowanie do miłosierdzia w rodzinie, w szkole i organizacjach dziecięco-młodzieżowych oraz wartość miłosierdzia w życiu osób dorosłych oraz w okresie starości.
Słowa kluczowe: miłosierdzie, wychowanie, rodzina, szkoła, pedagogika chrześcijańska
Dostęp WWW: http://rozprawy-spoleczne.pswbp.pl/pdf/pages_from_rs__nr__1_2017_druk_1.pdf



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Dorota Kornas-Biela",
title = "Miłosierdzie jako wartość wychowawcza. Perspektywa pedagogiki chrześcijańskiej",
journal = "Rozprawy Społeczne",
year = "2017",
number = "1",
pages = "5-15"
}

Cytowanie w formacie APA:
Kornas-Biela, D. (2017). Miłosierdzie jako wartość wychowawcza. Perspektywa pedagogiki chrześcijańskiej. Rozprawy Społeczne, 1, 5-15.