E-pokolenie wyzwaniem dla wychowania
[E-generation challenge for education]

Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany

Miejsce: Lublin
Rok wydania: 2012
Tytuł publikacji: Nauczyciel wobec problemów globalnego nastolatka
Redaktorzy: Katarzyna Stępień, Barbara Kiereś
Strony od-do: 123-139
Streszczenie: W cywilizacji medialnej, media - jako nowe środowiska towarzyszące życiu człowieka traktowane są w kategoriach nieodłącznych atrybutów nowego stylu życia. Pokolenia dzieci i młodzieży urodzonych w latach 90-tych XX wieku i później nazywane są jako e-generacja, e-pokolenie, pokolenie ekranowe. Charakterystyczną cechą jest to, że Internet i gry komputerowe są dla nich najważniejsze i determinują sposób funkcjonowania. Multimedia stały się podstawowym środowiskiem wychowawczym – medialnym środowiskiem, które nazbyt często wygrywa z rodziną i szkołą jako środowiskami wychowawczymi. W efekcie media poszerzają, przeobrażają i modelują przestrzeń życia dzieci i młodzieży, który odzwierciedla medialny styl życia – ukierunkowany na koncentracji i budowaniu swojego życia i potrzeb wokół mediów. Dzieci i młodzież, które przyjmują taki styl życia, określa się mianem globalnego nastolatka.
Słowa kluczowe: cywilizacja medialna, e-pokolenie



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Dorota Bis",
title = "E-pokolenie wyzwaniem dla wychowania",
journal = "",
year = "2012",
pages = "123-139"
}

Cytowanie w formacie APA:
Bis, D. (2012). E-pokolenie wyzwaniem dla wychowania. , 123-139.