Media as a „Moderator” and a Source of Behaviour Patterns. Preferred Values and Aspirations of the Primary School Children

Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany

Miejsce: Tarnów
Rok wydania: 2013
Tytuł publikacji: Wolność w mediach – z dolin na szczyty
Redaktorzy: Andrzej Baczyński, Michał Drożdż
Strony od-do: 199-220
Streszczenie: Treści artykułu koncentrują się na mediach, ukazując je jako „moderatora” i źródło wzorów zachowań, preferowanych celów wartości i dążeń oraz relacji społecznych w środowisku rodzinnym i rówieśniczym wśród dzieci w wieku szkolnym dziecka w wieku szkolnym jako odbiorcy treści medialnych. Analiza badań umożliwiła wyróżnienie wśród badanych dzieci w wieku szkolnym, trzech grup: „niemedialnej” , „średniomedialnej” i „medialnej” , które dotyczą ich zestawienia z czasem poświęconym na korzystanie z poszczególnych mediów, zarówno w dni nauki szkolnej, jak też w weekendy. Kryterium czasu , łączy się także ze zmiennymi płci, wieku i typu medialności, umożliwia zatem, wyłonienie zasadniczych grup stylu odbioru mediów, wśród badanych dzieci, które z kolei przekładają się na ich konkretne zachowania i wybory.
Słowa kluczowe: media, style życia, wzory zachowań



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Dorota Bis",
title = "Media as a „Moderator” and a Source of Behaviour Patterns. Preferred Values and Aspirations of the Primary School Children",
journal = "",
year = "2013",
pages = "199-220"
}

Cytowanie w formacie APA:
Bis, D. (2013). Media as a „Moderator” and a Source of Behaviour Patterns. Preferred Values and Aspirations of the Primary School Children. , 199-220.