Motywować - zachęcać, inspirować : refleksja o procesie uczenia motywacji : perspektywa charakterologiczna
[Motivate – to encourage and inspire. Characterological perspective]

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: Katecheta (ISSN: 0209-1291)
Rok wydania: 2015
Tom: 59
Numer czasopisma: 9
Strony od-do: 5-15
Streszczenie: Wrodzony (wewnętrzny) talent, zewnętrzne oddziaływanie w formie chociażby nagradzania pasji w działaniu… te czynniki mogą decydować o efektach procesu uczenia i nauczania. Celem opracowania jest refleksja nad innymi – osobowymi uwarunkowaniami motywacji do uczenia się oraz rozwijania własnych możliwości – nad czynnikami, które są związane z pełnym, osobistym zaangażowaniem ucznia w proces nauczania. Zgodnie z przyjętą – charakterologiczną - perspektywą, uwzględnienie czynników osobowych w procesie kształcenia czy wychowywania stwarza dziecku szansę kształtowania poczucia odpowiedzialności za podejmowane działania, wpływając w ten sposób na rozwijanie stylu działania ujawnianego również w innych, pozaszkolnych, sferach życia.
Słowa kluczowe: motywacja do nauki, uczenie, nauczanie, dydaktyka, charakter



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Agata Celińska-Miszczuk and ",
title = " Motywować - zachęcać, inspirować : refleksja o procesie uczenia motywacji : perspektywa charakterologiczna",
journal = "Katecheta",
year = "2015",
number = "9",
pages = "5-15"
}

Cytowanie w formacie APA:
Celińska-Miszczuk, A. and (2015). Motywować - zachęcać, inspirować : refleksja o procesie uczenia motywacji : perspektywa charakterologiczna. Katecheta, 9, 5-15.