Dobro odbiorcy usług psychologicznych a odbiorca tych usług: "Co" i "czy" definiować?
[Client Welfare and the Client. What and Whether to Define?]

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: Roczniki Psychologiczne (ISSN: 1507-7888)
Rok wydania: 2013
Tom: 16
Numer czasopisma: 4
Strony od-do: 649-652
Streszczenie: Artykuł Dobro odbiorcy w kodeksach etyczno-zawodowych psychologów prowokuje do refleksji nad zmianami w sposobie rozumienia przez psychologów dobra człowieka oraz nad znaczeniem tego faktu. Celem tego komentarza jest próba wskazania na potencjalne ryzyko związane z próbą jednoznacznego zdefiniowania dobra odbiorcy usług psychologicznych. Przyjmując za obowiązującym w Polsce Kodeksem Etyczno-Zawodowym Psychologa, że naczelną wartością w pracy psychologa (również tego, który będzie autorem uzupełnień aktualnej kodyfikacji) jest dobro drugiego człowieka, podsumowaniem komentarza jest refleksja: czy – dla dobra odbiorcy usług psychologicznych – istotniejsza od precyzyjnego zdefiniowania przez psychologów ("dawców" tych usług) pojęcia dobra nie powinna być koncentracja psychologów na adekwatnym rozpoznaniu natury podmiotu tego dobra?
Słowa kluczowe: etyka zawodu psychologa, dobro człowieka, dobro odbiorcy, dobro klienta, kodeksy etyczno-zawodowe
Dostęp WWW: http://www.kul.pl/files/1024/Roczniki_Psychologiczne/2013/4/RPsych2013nr4ss649-652_CelinskaPL.pdf



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Agata Celińska-Miszczuk",
title = "Dobro odbiorcy usług psychologicznych a odbiorca tych usług: ''Co'' i ''czy'' definiować?",
journal = "Roczniki Psychologiczne",
year = "2013",
number = "4",
pages = "649-652"
}

Cytowanie w formacie APA:
Celińska-Miszczuk, A. (2013). Dobro odbiorcy usług psychologicznych a odbiorca tych usług: "Co" i "czy" definiować?. Roczniki Psychologiczne, 4, 649-652.