Crowdfunding - nowinka czy nowy perspektywiczny model finansowania projektów biznesowych?
[Crowdfunding-novelty or new, perspective model of financing business project]

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: Roczniki Ekonomii i Zarządzania (ISSN: 2081-1837)
Rok wydania: 2016
Tom: 1
Numer czasopisma: 8(44)
Strony od-do: 189-204
Streszczenie: Crowdfunding to forma społecznego finansowania projektów przez zbiorowość internautów, czyli tzw. „tłum”. Choć zjawisko to jest stosunkowo nowe, to jego zakres i tempo rozwoju sprawia, że warto się zastanowić nad jego wpływem na podmioty funkcjonujące na rynku. Celem artykułu jest przedstawienie istoty crowdfunding i przeanalizowanie jego znaczenia dla gospodarki w ujęciu mikro- i makroekonomicznym. W opracowaniu Autor zaprezentował i omówił modele i submodele crowdfundingu, a następnie przedstawił jego znaczenie w ujęciu liczbowym. Zasygnalizował również szanse i zagrożenia związane z rozwojem tego zjawiska dla gospodarki.
Słowa kluczowe: crowdfunding, źródła finansowania, projekty innowacyjne
DOI: http://dx.doi.org/10.18290/reiz.2016.8(44).1-8



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Anna Spoz",
title = "Crowdfunding - nowinka czy nowy perspektywiczny model finansowania projektów biznesowych?",
journal = "Roczniki Ekonomii i Zarządzania",
year = "2016",
number = "8(44)",
pages = "189-204"
}

Cytowanie w formacie APA:
Spoz, A. (2016). Crowdfunding - nowinka czy nowy perspektywiczny model finansowania projektów biznesowych?. Roczniki Ekonomii i Zarządzania, 8(44), 189-204.