Sustainable Business Models of Companies: Challenges and Prospects

Rozdział w recenzowanej książce naukowej

Miejsce: Hershey
Rok wydania: 2021
Tytuł publikacji: Adapting and Mitigating Environmental, Social, and Governance Risk in Business
Redaktorzy: Magdalena Zioło
Strony od-do: 44-60
Streszczenie: Przedsiębiorstwa poszukując źródeł przewagi konkurencyjnej powinny być wnikliwymi obserwatorami zmian zachodzących w ich mikro i makrootoczeniu, by móc wychwycić tendencję zmian na rynku. Zmiany społeczne i gospodarcze oraz coraz większa świadomość społeczna negatywnych skutków działań człowieka na klimat i środowisko sprawiają, że modele biznesowe współczesnych przedsiębiorstw coraz częściej ewoluują w kierunku zrównoważonych modeli biznesu. Celem opracowania jest przeanalizowanie pojęcia zrównoważanego modelu biznesowego przedsiębiorstw w oparciu o literaturę przedmiotu, a następnie wyróżnienie czynników stymulujących i ograniczających jego implementacje. Na podstawie przeprowadzonych badań empirycznych zdiagnozowana zostanie świadomość przedsiębiorstw w zakresie realizowanego modelu biznesowego oraz chęć uwzględnienia aspektów społecznych, środowiskowych oraz governance w tworzonym modelu biznesowym. Metodami badawczymi wykorzystanymi w niniejszym opracowaniu były: krytyczna literatura przedmiotu, metoda opisu, analizy i syntezy oraz wywiadu pogłębionego.
Słowa kluczowe: zrównoważony model biznesowy, firmy, wyzwania i perspektywy
Dostęp WWW: https://www.igi-global.com/chapter/sustainable-business-models-of-companies/273862
DOI: 10.4018/978-1-7998-6788-3.ch003