Smart contracts – nowe możliwości w biznesie
[Smart contracts – new business opportunities]

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: Przedsiębiorczość i Zarządzanie (ISSN: 1733-2486)
Rok wydania: 2019
Tom: 20
Numer czasopisma: 1/1
Strony od-do: 199-209
Streszczenie: Dla podmiotów gospodarczych funkcjonowanie na współczesnym rynku jest zadaniem niezwykle trudnym i wymagającym. Efektem zjawiska globalizacji i postępującej informatyzacji życia gospodarczego jest umiędzynarodowienie konkurencji. Dziś, do czego przyczynił się także rozwój e-commerce nawet małe, lokalne firmy konkurują z podmiotami na całym świecie. Konsument coraz bardziej świadomy wymaga dostarczenie produktu/zrealizowania usługi wysokiej jakości, w jak najkrótszym czacie i po najniższych kosztach. Spełnienie tych oczekiwań sprawia, że przedsiębiorstwa zawierają transakcje handlowe na odległość i z podmiotami mało znanymi. Zjawisko asymetrii informacji, pokusa nadużycia to tylko przykłady teorii wyjaśniających, dlaczego takie transakcje mogą doprowadzić przedsiębiorstwa do kłopotów finansowych przedsiębiorstw (utratę płynności finansowej) lub nawet jej upadku. Celem artykułu jest przedstawienie specyfiki smart contracts i ocena ich funkcjonowania w perspektywie oddziaływania na przedsiębiorstwa i ich konkurencyjność. Metodami badawczymi wykorzystanymi w niniejszym opracowaniu jest metoda analizy, dedukcji i syntezy.
Słowa kluczowe: smart contracts, blockchain, technologia, transakcje



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Anna Spoz",
title = "Smart contracts – nowe możliwości w biznesie",
journal = "Przedsiębiorczość i Zarządzanie",
year = "2019",
number = "1/1",
pages = "199-209"
}

Cytowanie w formacie APA:
Spoz, A. (2019). Smart contracts – nowe możliwości w biznesie. Przedsiębiorczość i Zarządzanie, 1/1, 199-209.