Ekonomiczno-społeczne oblicza gospodarki współdzielenia
[Economic and social aspects of sharing economy]

Książka naukowa recenzowana

Współautorzy: Małgorzata Gotowska, Jolanta Słoniec
Miejsce: Warszawa
Rok wydania: 2017
Streszczenie: Obecnie trudno nie dostrzegać lub marginalizować znaczenie zjawiska crowdfundingu. Każdego roku dynamicznie rośnie liczba projektów ogłaszanych na platformach internetowych i osób decydujących się na aktywne ich wsparcie. W konsekwencji rokrocznie wzrasta wartość zrealizowanych transakcji, a zatem i przychody platform crowdfundingowych. Niewątpliwym atutem crowdfundingu w stosunku do tradycyjnych form pozyskiwania zewnętrznych środków finansowych jest większy wpływ pomysłodawcy/ów na rodzaj i wysokość kosztów związanych z pozyskaniem finansowania. To bowiem oni decydują o terminie rozpoczęcia i zakończenia zbiórki oraz o świadczeniu zwrotnym oferowanym w zamian za przekazane datki. Ze względu na zazwyczaj niewielką jednorazową kwotę wpłaty i dużą liczbę osób wpłacających, crowdfunding zmniejsza poczucie straty w przypadku ewentualnego niezrealizowania lub zrealizowania, ale z niepowodzeniem projektu oraz koszty z tym związane. Stanowi również skuteczny sposób diagnozowania zainteresowania potencjalnych konsumentów planowanych produktem lub usługą. Informacja zwrotna uzyskiwana od społeczności internautów może być ważną wskazówką w procesie dostosowania planowanego produktu lub usługi do oczekiwań klientów. Zainteresowanie potencjalnych konsumentów produktem może być również ważnym argumentem w negocjacjach z bankiem o dalsze finansowanie realizacji projektu.
Słowa kluczowe: crowdfunding, gospodarka współdzielenia



Cytowanie w formacie Bibtex:
@book{1,
author = "Anna Spoz and Małgorzata Gotowska and Jolanta Słoniec",
title = "Ekonomiczno-społeczne oblicza gospodarki współdzielenia",
year = "2017",
}

Cytowanie w formacie APA:
Spoz, A. and Małgorzata Gotowska and Jolanta Słoniec(2017). Ekonomiczno-społeczne oblicza gospodarki współdzielenia. Warszawa: