Sad and Rabid Puppies: Politicization of the Hugo Award Nomination Procedure

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: New Horizons in English Studies (ISSN: 2543-8980)
Rok wydania: 2017
Strony od-do: 127-134
Streszczenie: Science fiction (sf), pierwotnie gatunek konserwatywny, w drugiej połowie XX wieku stał się dyskursem, którego progresywna prezentacja praktycznie wszystkich kontrowersyjnych kwestii politycznych i krytyczne kwestionowanie politycznego status quo są niedoścignione m.in. w tzw. kulturze popularnej. Nie ma innej konwencji literackiej, która tak odważnie rzucałaby wyzwanie takim kwestiom jak rasizm, seksizm, sprawiedliwość społeczna czy dewastacja ekologiczna. Jednakże postępowa postawa wielu pisarzy, redaktorów i czytelników science fiction została w ostatnich latach zakwestionowana przez luźne koalicje grup nazywających siebie Sad Puppies i Rabid Puppies, które wystąpiły przeciwko temu, co postrzegają jako represjonowanie bardziej tradycyjnych głosów w społecznościach science fiction. Artykuł ma na celu zbadanie ostatnich zmian politycznych w fandomie science fiction w odniesieniu do ucisku związanego z płcią, klasą, rasą i pochodzeniem etnicznym. Przedstawia polityczne napięcia w fandomie, rozwikłuje niektóre z zawiłych dyskusji, które miały miejsce na blogach, kontach na Twitterze i stronach na Facebooku osób zaangażowanych w te debaty, a w szczególności odnosi się do kontrowersji związanych z nagrodami Hugo 2014 i 2015. Naświetla również inspirowany przez wspomniane grupy gwałtowny sprzeciw konserwatystów przeciwko tzw. poprawności politycznej i represjonowaniu pewnych punktów widzenia w społecznościach sf.



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Anna Oleszczuk",
title = "Sad and Rabid Puppies: Politicization of the Hugo Award Nomination Procedure",
journal = "New Horizons in English Studies",
year = "2017",
pages = "127-134"
}

Cytowanie w formacie APA:
Oleszczuk, A. (2017). Sad and Rabid Puppies: Politicization of the Hugo Award Nomination Procedure. New Horizons in English Studies, 127-134.