Mail - analiza wypowiedzi pisemnej uczniów szkoły ponadgimnazjalnej.
[Mail – the Analysis of Written Utterances of Students of Secondary School]

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: Roczniki Humanistyczne (ISSN: 0035-7707)
Rok wydania: 2018
Tom: 66
Numer czasopisma: 10
Strony od-do: 57-72
Streszczenie: Złożoność i wieloaspektowość zadania, jakim jest napisanie tekstu, przysparza uczącym się wielu problemów. Postawiono sobie zatem pytanie, czy uczący się, którzy do pewnego stopnia opanowali niezbędną kompetencję leksykalno-gramatyczną, są w stanie napisać mail (wypowiedź zgodną z regułami dyskursu) wyłącznie na podstawie inputu w postaci wzorcowej formy takiego dokumentu. Następnie poszerzono pytanie badawcze o wpływ ćwiczeń, mających na celu usprawnienie poszczególnych umiejętności niezbędnych do napisania maila, na jakość wypowiedzi pisemnych uczących się. Na podstawie analizy porównawczej wypowiedzi uczniów, napisanych przed ćwiczeniami i po ćwiczeniach przygotowujących, zostaną wyciągnięte wnioski, które pozwolą odpowiedzieć na postawione pytania badawcze.
Słowa kluczowe: dyskurs, tekst, input, mail
Dostęp WWW: http://czasopisma.tnkul.pl/index.php/rh/article/download/10663/10631
DOI: 10.18290/rh.2018.66.10-4



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Anna Kucharska",
title = "Mail - analiza wypowiedzi pisemnej uczniów szkoły ponadgimnazjalnej.",
journal = "Roczniki Humanistyczne",
year = "2018",
number = "10",
pages = "57-72"
}

Cytowanie w formacie APA:
Kucharska, A. (2018). Mail - analiza wypowiedzi pisemnej uczniów szkoły ponadgimnazjalnej. Roczniki Humanistyczne, 10, 57-72.