Myślenie szybkie a stereotypy - jak rozwijać kompetencję kulturową
[Fast Thinking vs. Stereotypes: How to develop the cultural competence]

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: Roczniki Humanistyczne (ISSN: 0035-7707)
Rok wydania: 2016
Tom: 64
Numer czasopisma: 5
Strony od-do: 7-20
Streszczenie: Życie we współczesnym świecie wiąże się ze spotykaniem się z przedstawicielami różnych kultur. Istnienie stereotypów wydaje się naturalnym sposobem na oswojenie Innego. Kahnemann (2011) opisuje dwa systemy funkcjonujące w każdym człowieku — szybki i nieświadomy System pierwszy oraz wolny i refleksyjny System drugi. Autorka artykułu szuka odpowiedzi na pytanie, czy i w jaki sposób pogłębiana w trakcie studiów wiedza wpływa na zmianę pierwszych, ogólnie istniejących skojarzeń, czyli stereotypów. Przedstawione wyniki ukazują, że uruchomienie Systemu drugiego wymaga wysiłku i czasu. Możliwe, że jest to powodem, dla którego ciężko przezwyciężyć jest stereotypy.
Słowa kluczowe: kompetencja kulturowa, kompetencja interkulturowa, stereotyp, myślenie szybkie i wolne
Dostęp WWW: https://tnkul.pl/files/userfiles/files/RH2016z5_007-020_Kucharska.pdf
DOI: 10.18290/rh.2016.64.5-1



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Anna Kucharska",
title = "Myślenie szybkie a stereotypy - jak rozwijać kompetencję kulturową",
journal = "Roczniki Humanistyczne",
year = "2016",
number = "5",
pages = "7-20"
}

Cytowanie w formacie APA:
Kucharska, A. (2016). Myślenie szybkie a stereotypy - jak rozwijać kompetencję kulturową. Roczniki Humanistyczne, 5, 7-20.