Kształtowanie kompetencji kluczowych w edukacji matematycznej i przyrodniczej uczniów klas I-III w świetle teorii integralnego rozwoju człowieka
[Shaping key competences in mathematics and science education for pupils in grades I-III in the light of the theory of integral human development]
Książka naukowa recenzowanaWspółautorzy: Marta Buk- Cegiełka ks. Adam Maj
Miejsce: Lublin
Rok wydania: 2024
Streszczenie: Przedmiotem opracowania jest kształtowanie kompetencji kluczowych uczniów na wczesnoszkolnym etapie, w perspektywie ich integralnego rozwoju oraz egzemplifikacja tego procesu w edukacji matematycznej i przyrodniczej. Natomiast celem opracowania jest ukazanie podstaw teoretycznych specyfiki kształtowania kompetencji kluczowych uczniów wczesnoszkolnej edukacji, w aspekcie ich rozwoju integralnego, zwłaszcza w dziedzinie matematyczno- przyrodniczej oraz wskazanie rekomendacji praktycznych w tym zakresie. Publikacja składa się z czterech rozdziałów. Pierwszy poświęcony jest teorii integralnego rozwoju dziecka w wieku wczesnoszkolnym w ujęciu warstwicowej koncepcji S. Kunowskiego, drugi istocie kompetencji kluczowych i charakterystyce ich dziewięciu kategorii, trzeci analizie kluczowych kompetencji ucznia w świetle wczesnoszkolnej podstawy programowej z uwzględnieniem ich szans rozwojowych w edukacji matematycznej i przyrodniczej, natomiast czwarty dotyczy praktycznych propozycji rozwijania kompetencji kluczowych w edukacji matematycznej i przyrodniczej.
Słowa kluczowe: Kompetencje kluczowe; wczesnoszkolna edukacja matematyczna i przyrodnicza; teoria integralnego rozwoju człowieka
Dostęp WWW: https://repozytorium.kul.pl/server/api/core/bitstreams/92259605-979b-4e28-9e24-edb748850e4e/content
Cytowanie w formacie Bibtex:
@book{1,
author = "Anna Badora and Marta Buk- Cegiełka ks. Adam Maj",
title = "Kształtowanie kompetencji kluczowych w edukacji matematycznej i przyrodniczej uczniów klas I-III w świetle teorii integralnego rozwoju człowieka",
year = "2024",
}
Cytowanie w formacie APA:
Badora, A. and Marta Buk- Cegiełka ks. Adam Maj(2024). Kształtowanie kompetencji kluczowych w edukacji matematycznej i przyrodniczej uczniów klas I-III w świetle teorii integralnego rozwoju człowieka. Lublin: