Self-Activity of Preschool Children During Social Isolation Caused by the COVID-19 Pandemic, as Declared by Their Parents

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce (ISSN: 1896-2327)
Rok wydania: 2023
Tom: 18
Numer czasopisma: 68
Strony od-do: 103-121
Streszczenie: W artykule dokonano analizy aktywności własnej dzieci w wieku przedszkolnym podczas izolacji społecznej spowodowanej pandemią wirusa SARS-CoV-2. W pierwszej części artykułu dokonano przeglą-du literatury, który pozwolił na zdefiniowanie aktywności własnej i jej znaczenia dla rozwoju jednostki. W dalszej części podjęto refleksję nad potencjałem autoaktywności rozpatrywanym w kontekście pandemii COVID-19. Przegląd literatury stanowił podstawę do opracowania metodologicznych podstaw własnych badań empirycznych. Badania empiryczne zostały przeprowadzone według strategii ilościowej, me-todą sondażu diagnostycznego, z wykorzystaniem techniki ankietowej i kwestionariusza ankiety. Artykuł zawiera charakterystykę badanej grupy. Następnie, na podstawie zebranego i przeanalizowanego ma-teriału badawczego sformułowano wnioski końcowe. Stwierdzono, że – według deklaracji rodziców – dzieci często lub bardzo często podejmowały aktywność własną w czasie izolacji społecznej. Określono dominujące rodzaje aktywności podejmowanej przez dzieci, a także ustalono, jaki charakter aktywności twórczej/odtwórczej dominował w czasie aktywności własnej dzieci
Słowa kluczowe: aktywność własna, dzieci w wieku przedszkolnym, pandemia COVID-19, izolacja społeczna, aktywność twórcza/odtwórcza
DOI: 10.35765/eetp.2023.1868.08



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Anna Badora",
title = "Self-Activity of Preschool Children During Social Isolation Caused by the COVID-19 Pandemic, as Declared by Their Parents",
journal = "Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce",
year = "2023",
number = "68",
pages = "103-121"
}

Cytowanie w formacie APA:
Badora, A. (2023). Self-Activity of Preschool Children During Social Isolation Caused by the COVID-19 Pandemic, as Declared by Their Parents. Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce, 68, 103-121.