Komunikacja influencerska o książkach na TikToku. Przykład profilu @mrukbooki
[Influencer communication about books on TikTok. The case of the profile @mrukbooki]

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: Kultura-Media-Teologia (ISSN: 2081-8971)
Współautorzy: Joanna Sosnowska
Rok wydania: 2024
Numer czasopisma: 59
Strony od-do: 150-167
Streszczenie: Treści przekazywane na platformie TikTok mają silny wpływ na zachowanie, rozwój, kształtowanie tożsamości oraz umiejętności młodych odbiorców. Jednym z ważnych trendów ostatnich lat jest promowanie przez użytkowników tej aplikacji tematyki książkowej. BookTok stał się wyznacznikiem współczesnej formy recenzji literatury realizowanej przy pomocy środków wyrazu właściwych dla mediów społecznościowych. Celem artykułu jest opisanie specyfiki influencera książkowego na przykładzie popularnego profilu polskiej booktokerki, Emili Jachimczyk. Refleksja skupia się na dwóch wymiarach: komunikacji influencerskiej oraz formule recenzji jako aspektach treści prezentowanych przez influencerkę. Popularność publikacji na profilu powoduje, że podjęte badania mogą być uznane za odczytanie współczesnych trendów cyfrowej, sieciowej obecności influencerów książkowych w polskiej przestrzeni mediów społecznościowych.
Dostęp WWW: https://czasopisma.uksw.edu.pl/index.php/kmt/article/view/14642
DOI: https://doi.org/10.21697/kmt.2024.59.09



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Aneta Wójciszyn-Wasil and Joanna Sosnowska",
title = "Komunikacja influencerska o książkach na TikToku. Przykład profilu @mrukbooki",
journal = "Kultura-Media-Teologia",
year = "2024",
number = "59",
pages = "150-167"
}

Cytowanie w formacie APA:
Wójciszyn-Wasil, A. and Joanna Sosnowska(2024). Komunikacja influencerska o książkach na TikToku. Przykład profilu @mrukbooki. Kultura-Media-Teologia, 59, 150-167.