Mity a rzeczywistość. Uwagi o funkcjonowaniu społecznym osób wybitnie zdolnych
[Myths and Reality. Remarks on the Social Functioning of Gifted People.]

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: Psychologia. Edukacja i Społeczeństwo (ISSN: 1733-232X)
Współautorzy: Tomasz Knopik
Rok wydania: 2008
Tom: 5
Numer czasopisma: 1-2
Strony od-do: 9-23
Streszczenie: Artykuł prezentuje wybrane problemy w społecznym funkcjonowaniu os6b wybitnie zdolnych, m. in.: perfekcjonizm, idealizm, indywidualizm. Interpretacja wyników badań dotyczących specyfiki rozwoju społecznego osób wybitnie zdolnych została dokonana w perspektywie dialektycznej (jako szans i jako zagrożeń). Posłużyć to miało zwróceniu uwagi na zbyt jednostronne traktowanie różnic pomiędzy osobami wybitnie zdolnymi a osobami przeciętnymi, które może przybrać formę stygmatyzacji.
Słowa kluczowe: osoby wybitnie zdolne; stygmatyzacja; mądrość; funkcjonowanie społeczne



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Andrzej Sękowski and Tomasz Knopik",
title = "Mity a rzeczywistość. Uwagi o funkcjonowaniu społecznym osób wybitnie zdolnych",
journal = "Psychologia. Edukacja i Społeczeństwo",
year = "2008",
number = "1-2",
pages = "9-23"
}

Cytowanie w formacie APA:
Sękowski, A. and Tomasz Knopik(2008). Mity a rzeczywistość. Uwagi o funkcjonowaniu społecznym osób wybitnie zdolnych. Psychologia. Edukacja i Społeczeństwo, 1-2, 9-23.