Wybitne zdolności – wyjątkowość czy codzienność?
[Giftedness – exceptionality or commonness]

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: Czasopismo Psychologiczne (ISSN: 1425-6460)
Rok wydania: 2009
Tom: 15
Numer czasopisma: 2
Strony od-do: 79-88
Streszczenie: Uzdolnień i geniusz były przedmiotem badań w psychologii niemal od czasu jak zaczęła istnieć jako nauka. Są one, z jednej strony, wyjątkowe, ale z drugiej strony, są widoczne w wielu dziedzinach życia codziennego. Istnieje potrzeba wsparcia uzdolnionych. Chociaż wiele zrobiono w dziedzinie diagnozowania uzdolnień, wciąż istnieje duża grupa osób o zaniżonych osiągnieciach względem swych możliwości. W niniejszym artykule przedstawiono badania psychologów na temat uzdolnień i ich specyfiki odnośnie funkcjonowania społecznego osób zdolnych oraz postawy wobec nich. Zagadnienie to wymaga opracowania odpowiednich form kształcenia i wspieranie utalentowanych osób. Pomocne w tym celu są badania dotyczące struktury inteligencji, kreatywności, motywacji i mądrości. Badania uzdolnień i geniuszu są źródłem inspiracji i informacji o naturze ludzkiego umysłu.



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Andrzej Sękowski",
title = "Wybitne zdolności – wyjątkowość czy codzienność?",
journal = "Czasopismo Psychologiczne",
year = "2009",
number = "2",
pages = "79-88"
}

Cytowanie w formacie APA:
Sękowski, A. (2009). Wybitne zdolności – wyjątkowość czy codzienność?. Czasopismo Psychologiczne, 2, 79-88.