Nadpobudliwość psychoruchowa - kryteria diagnostyczne, przebieg i trudności na różnych etapach rozwoju
[ADHD - diagnostic criteria, course and difficulties in various development stages]

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: Rocznik Filozoficzny Ignatianum (ISSN: 2300-1402)
Współautorzy: Elżbieta Januszewska
Rok wydania: 2016
Tom: 22
Numer czasopisma: 2
Strony od-do: 28-52
Streszczenie: Diagnoza nadpobudliwości psychoruchowej stawiana jest najczęściej w wieku szkolnym, kiedy przejawiane przez dziecko trudności z koncentracją uwagi oraz nadmierna ruchliwość i impulsywność uniemożliwiają mu naukę w szkole. Należy jednak zauważyć, że już w okresie wczesnego dzieciństwa mogą pojawić się pierwsze symptomy ADHD, które zmieniają się z wiekiem, a także mogą zmieniać swoje nasilenie pod wpływem sytuacji. Celem artykułu jest przedstawienie kryteriów oceny diagnostycznej nadpobudliwości psychoruchowej ze szczególnym uwzględnieniem zróżnicowanych objawów na kolejnych etapach rozwoju dziecka, a także nakreślenie problematyki współwystępujących z ADHD behawioralnych i emocjonalnych zaburzeń.
Słowa kluczowe: diagnoza ADHD, zaburzenia współwystępujące z ADHD
Dostęp WWW: https://czasopisma.ignatianum.edu.pl/rfi/article/download/700/798
DOI: 10.5281/zenodo.260148



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Andrzej Januszewski and Elżbieta Januszewska",
title = "Nadpobudliwość psychoruchowa - kryteria diagnostyczne, przebieg i trudności na różnych etapach rozwoju",
journal = "Rocznik Filozoficzny Ignatianum",
year = "2016",
number = "2",
pages = "28-52"
}

Cytowanie w formacie APA:
Januszewski, A. and Elżbieta Januszewska(2016). Nadpobudliwość psychoruchowa - kryteria diagnostyczne, przebieg i trudności na różnych etapach rozwoju. Rocznik Filozoficzny Ignatianum, 2, 28-52.