Agnieszka Łukasik-Turecka

Audytywna reklama wyborcza jako narzędzie komunikowania politycznego
[Auditory Election Advertising as A Tool of Political Communication ]

Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany

Miejsce: Warszawa
Rok wydania: 2014
Tytuł publikacji: Komunikacja społeczna : tendencje, problemy, wyzwania
Redaktorzy: Monika Podkowińska
Strony od-do: 31-40
Streszczenie: Audytywna reklama wyborcza, w tym reklama radiowa, to narzędzie komunikowania politycznego posiadające zarówno zalety, jak i wady. Zaletą jest możliwość komunikowania się z wyborcami w ramach nieodpłatnych audycji wyborczych w Polskim Radiu i rozgłośniach regionalnych, a także to, iż ten typ reklamy jest odbierany przez słuchaczy jako mniej irytujący od reklamy telewizyjnej. Wadami tego narzędzia są: ograniczenia dotyczące percepcji przekazu jedynie do słuchu, sposób odbioru nośnika medium ograniczający się często do tła dla innych czynności i nienajlepsze godziny nieodpłatnych audycji wyborczych w publicznym radiu. Mimo wad tego narzędzia należy pamiętać, iż rezygnacja z jego zastosowania może zwiększyć szanse przeciwników i oddalić sukces wyborczy. Zaledwie niewielki odsetek społeczeństwa deklaruje, że w ogóle nie słucha radia, zatem nikt, komu zależy na sukcesie wyborczym, nie powinien rezygnować z reklamy audytywnej.
Słowa kluczowe: audytywna reklama wyborcza, komunikowanie polityczne



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Agnieszka Łukasik-Turecka",
title = "Audytywna reklama wyborcza jako narzędzie komunikowania politycznego ",
journal = "",
year = "2014",
pages = "31-40"
}

Cytowanie w formacie APA:
Łukasik-Turecka, A. (2014). Audytywna reklama wyborcza jako narzędzie komunikowania politycznego . , 31-40.