Argumentacja personalistyczna kwestii moralnych w przekazie medialnym
[Personalistic reasoning of moral issues in the media message]

Rozdział w recenzowanej książce naukowej

Miejsce: Lublin
Rok wydania: 2020
Tytuł publikacji: Personalizm w nauce i kulturze. Studia i rozprawy
Redaktorzy: Jarosław Jęczeń, Piotr Guzdek, Agnieszka Petryk
Strony od-do: 243-259
Streszczenie: Współczesne media stały się jednym z ważnych miejsc dialogu na tematy moralne. Kwestie dobra i zła, wartości i antywartości, tego co pożądane i naganne, stanowią sporą część dyskusji podejmowanych w programach radiowych i telewizyjnych oraz treści komunikowanych za pośrednictwem Internetu. „Przesłanie” moralne, jakie płynie z mediów, niekiedy nie posiada żadnego umocowania w argumentach. Kiedy indziej argumentacja ta ogranicza się do jakiegoś wybranego, trudnego do zaakceptowania przez wszystkich, obszaru. Dotyczy to także, skądinąd najważniejszej dla chrześcijan, argumentacji biblijnej, czy szerzej – konfesyjnej. Dlatego nie rezygnując z powoływania się na autorytet Boga jako źródła i celu życia moralnego, warto szukać takich argumentów, które łatwiej mogłyby trafić także do niewierzących w coraz bardziej spluralizowanych pod względem światopoglądowym społeczeństwach. Wydaje się, że takich argumentów może dostarczyć personalizm, a przynajmniej niektóre jego nurty.
Słowa kluczowe: personalizm, dialog, moralność, mass media
Dostęp WWW: http://www.wydawnictwokul.lublin.pl/sklep/product_info.php?products_id=3941