Orders and Prohibitions for Sale? Moral Theology in the Age of Knowledge Commercialization

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: Roczniki Teologiczne (ISSN: 2353-7272)
Rok wydania: 2017
Tom: 64
Numer czasopisma: 3
Strony od-do: 21-32
Streszczenie: Współcześnie dają o sobie znać bardzo silne dążenia do powiązania nauki z gospodarką. Stwarzają one szczególne problemy dla nauk humanistycznych, które nie wytwarzają produktów, technologii, patentów na sprzedaż, a tym samym nie przynoszą wymiernych korzyści dla przemysłu i uczelni wyższych. Teologia moralna, której istotną częścią jest określenie norm, nakazów i zakazów, może wydawać się bardziej hamulcem innowacyjnej gospodarki niż jej kołem napędowym. Dostarcza ona jednak praktycznych wskazań, które mogą nadać bardziej ludzki charakter rozwojowi technologicznemu. Może ona jednak spełnić taką rolę tylko wtedy, gdy jej związek z biznesem na etapie badań naukowych będzie jak najmniejszy, a finansowanie całkowicie niezależne od praw rynku.
Słowa kluczowe: komercjalizacja wiedzy, teologia moralna, humanistyka, szkolnictwo wyższe, innowacyjność, know-how
Dostęp WWW: http://czasopisma.tnkul.pl/index.php/rt/article/view/10290
DOI: 10.18290/rt.2017.64.3-2en



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Tadeusz Zadykowicz",
title = "Orders and Prohibitions for Sale? Moral Theology in the Age of Knowledge Commercialization",
journal = "Roczniki Teologiczne",
year = "2017",
number = "3",
pages = "21-32"
}

Cytowanie w formacie APA:
Zadykowicz, T. (2017). Orders and Prohibitions for Sale? Moral Theology in the Age of Knowledge Commercialization. Roczniki Teologiczne, 3, 21-32.