Funkcja Ludini u Kulturi Spożiwania (w j. polskim: Pozycja człowieka w kulturze konsumpcji);
[Human funtion in consumer culture. ]

Rozdział w nierecenzowanej książce naukowej

Miejsce: Lwów
Rok wydania: 2011
Tytuł publikacji: Antropologia Prawa: Filozowskij ta juridicznyj wimiri.
Redaktorzy: B. Bigun, D. Boczarow, I. Werszok., D. Wowk, K. Garbuzowa, W. Gonczarow, P. Guban, O. Gubar, D. Gurima, W. Didikin, C. Dobrjańskij, D. Dubrowskij, A. Dudczik, M. Djaczkowa, B. Esenkulowa, M. Efimow, A. Istomin, C. Kalinin, C. Kasatkin, S. Kasprzak, D. Kabrińskij, O. Disanuk, O. Lisanuk, O.Litwinow, C. Maksimow, B. Maliszew, IO. Matwjejewa, B. Melkewik, H. Morska, K. Naumowa, B. Ogleznejew, B. Petruszenko, C. Pogrebniak, O. Poznaniakowa, P. Rabinowicz, C. Rabinowicz, I. Rubjec, H. Katohina, B. Smorodinskij, O. Starodubcew, B. Tokarjew, M. Tomuk, O. Tomuk, O. Jaworowa, L. Judobika, C. Szewcow, P. Szulga
Strony od-do: 266-277
Streszczenie: Współczesny świat to ciągła i narzucająca się konsumpcja. Człowiek w tym świecie żyje i doznaje rozterek co wybrać. Spożywa i spożywa, kupuje i kupuje bez opamiętania. Ale nie wie kiedy ma zakończyć tę konsumencką rolę w teatrze świata go otaczającego. Artykuł jest refleksją na temat pozycji człowieka w kulturze konsumpcji. Kultura to wszystko co osiągnął, nie może tracić wartości duchowych i religijnych za cenę konsumpcji i dogadzania siebie kosztem innych. Mimo wszystko człowiek sam musi decydować w swoim sumieniu z czego ma korzystać a z czego zrezygnować. Musi mieć na uwadze siebie, swój rozwój duchowy, ale i potrzeby innych ludzi. Opracowanie jest taka próbą refleksji o człowieku w dzisiejszym świecie konsumpcji i pokazuje zagrożenia jego wolności. Omówiono problem w aspekcie filozoficznym i prawno-społecznym. Artykuł jest podzielony na następujące części: 1. Człowiek w świecie konsumpcji; 2. Myśląca i inteligentna osoba jako podmiot konsumpcji; 3. Człowiek chce pozbawić się kultury za cenę wzmożonej konsumpcji. 4. Konkluzje i rezolucje o człowieku i jego wolnej konsumpcji. 5. Epilog.
Słowa kluczowe: Człowiek. Kultura. Konsumpcja.