Rzeczywistość reklamy - cel, przesłanie i ocena społeczno-etyczna
[The reality of advertising - purpose, ideas, and socio-cultural and ethics evaluation.]

Rozdział w recenzowanej książce naukowej

Współautorzy: pozostali autorzy swoich artykułów:, Tadeusz Guz, Marek Pribula, Marek Petro, Helena Kuvikova Gabriela Vacekova, Andrzej Draguła, Gabriel Pala, Kamil Kardis, Sylwester Kasprzak, Dorota Marzec Paweł Marzec, Maria R. Pałubska, Elżbieta Wolanin-Jarosz, Eliza Wilczyńska, Andrzej Gęborys, Jakub Koper Stanisław Koper, Paweł Marzec, Milan Droppa, Pavel Mikuś, Ireneusz Jaźwiński, Jarosław Świda, Piotr Witkowski
Miejsce: Lublin-Tomaszów Lubelski
Rok wydania: 2007
Tytuł publikacji: Europa-Gospodarka-Media.
Strony od-do: 101-120
Streszczenie: Artykuł omawia problemy związane z reklamą i jej skutkami dla konsumentów. Reklama ma swoje różne odmiany. Może rozweselać, ale i denerwować, może uczyć złych zachowań zwłaszcza dzieci. Ale też może mieć wpływ pozytywny na odbiorców. Artykuł jest przestrogą przed złymi reklamami. Na artykuł składają się następujące części: wstęp; historia reklamy; reklama jako stan umysłu - cel reklamy; usługi reklamy - funkcja kreatywna czy instrument zagrożenia i fałszu; wpływ reklamy na ludzkie postawy i zachowania; kodeksy etyczne funkcjonują w niektórych państwach - ocena etyczna reklam; ustawa o radiofonii i telewizji; przemoc i zło w mediach a nieletni odbiorcy; podsumowanie.
Słowa kluczowe: kultura, media, telewizja, reklama