Metoda menedżerska zarządzania dzialalnością instytucji publicznych - menedżer jako kiwerownik skuteczności
[Managerial method to managethe affairs of public institutions- the manager as head of the effectiveness.]

Rozdział w recenzowanej książce naukowej

Miejsce: Łódż
Rok wydania: 2012
Tytuł publikacji: Prawne i organizacyjne aspekty funkcjonowania administarcji publicznej
Redaktorzy: Ewa Olejniczak-Szałowska, Beata Glinkowska, Monika Kapusta
Strony od-do: 305-316
Streszczenie: Artykuł przybliża sylwetkę menedżera. Menedżer to kierownik, który ściśle współpracuje ze swoimi podwładnymi na zasadzie dialogu i szukania podpowiedzi od swoich pracowników. Opracowanie analizuje charyzmę dobrego menedżera i wskazuje na jego nieodzowne cechy i kierunek jego działań. menedżer w dzisiejszym świecie jest koniecznością, jeśli firma lub przedsiębiorstwo chce istnieć i rozwijać się prawidłowo. Artykuł składa się z następujących części: 1. Wprowadzenie; 2. Menedżer - kierownik; 3. Cechy dobrego menedżera (mężczyzna i kobieta); 4. Kryteria przydatności i wyboru do roli kierowniczej organizacją; 5. Skuteczność menedżera i sukcesy organizacji publicznej; 6. Kryteria usprawnień kierowania instytucją; 7. Podsumowanie.
Słowa kluczowe: menedżer, zespół, zarządanie