Issoire

 

Witam serdecznie !

 
kilka słów o mnie
 
Zainteresowania i hobby: wieś - zwłaszcza rodzinny Chłaniów; wędkowanie, grzybobranie, astronomia, akwarystyka, fotografia; Szwajcaria (Miasto i Kanton Fryburg) i Francja (Paryż, OwerniaFranche Comte) - przyroda, zabytki, kultura, kuchnia.
 
Zainteresowania naukowe dotyczą pedagogiki ogólnej: dyskusji nad pedagogiką jako nauką, specyfiki koncepcji współczesnych stanowisk pedagogicznych, społeczno-kulturowego kontekstu wychowania.
Cenię analityczne i hermeneutyczne podejście w badaniach w pedagogice.
Szczególnie wdzięczny jestem moim naukowym Mistrzom: Ks. Prof. Marianowi Nowakowi, Ks. Prof. Andrzejowi Bronkowi oraz św.p. Ks. Prof. Józefowi Wilkowi.
 
Dorobek naukowy obejmuje: około pięćdziesięciu artykułów /w tym hasła encyklopedyczne/; współredakcję publikacji "Antropologiczna pedagogika ogólna" (2010) oraz "Przedszkolaki idą do szkoły. Diagnoza gotowości szkolnej dzieci pięcio i sześcioletnich radomskich przedszkoli" (2012); recenzje naukowe; współpracę z Encyklopedią Katolicką, Instytutem Edukacji Narodowej, pełnienie funkcji sekretarza Roczników Pedagogicznych KUL (2014, 2015 z.1,) członkostwo w Polskim Towarzystwie Pedagogicznym, Towarzystwie Naukowym KUL i Towarzystwie Pedagogiki Filozoficznej; udział w projekcie PROCORA (2007-2008) dotyczącym pracy socjalnej oraz marginalizacji społecznej i kulturowej, realizowanym we współpracy m.in. z L'Institut Régional du Travail Social (IRTS de Lorraine) Metz, Alice Salomon Hochschule Berlin i Fundacją Szczęśliwe Dzieciństwo; pobyt w Institut Supérieur de Formation de l'Enseignement Catholique d'Ile-de-France w Paryżu (2011) w ramach wymiany pracowników naukowych projektu ERASMUS. W trakcie realizacji  Trinational - (2014-2015) międzynarodowy /Francusko-Niemiecko-Polski/ projekt dydaktyczno-naukowy dotyczący prewencji wykluczenia społecznego młodzieży: Alice Salomon Hochschule Berlin, Institut du Travail Social de la Region Auvergne w Clermont-Ferrand, KUL. 
 
 
 
Piotr Magier
Ostatnia aktualizacja: 09.04.2015 08:25