Podręcznik do nauki religii w szkole
[A religious education textbook for school use]

Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany

Miejsce: Poznań
Rok wydania: 2020
Tytuł publikacji: Catechesis, familia, parochia et schola. Opuscula Ioanni Szpet septuagenario dedicata
Redaktorzy: ks. dr hab. Mirosław Gogolik prof. UAM
Tom: 14
Strony od-do: 201-217
Streszczenie: Podręcznik to książka szkolna przeznaczona dla ucznia, w której materiał nauczania przedstawiony jest za pomocą, tekstów, ilustracji, schematów czy wykresów. W katalog podręczników szkolnych wpisuje się również podręcznik do nauki religii. Najnowsze podręczniki do nauki religii należą do kategorii podręczników uniwersalno-systematycznych z odpowiednią do potrzeb i poziomu kształcenia obudową multimedialną. W przygotowaniu podręczników przyjęto antropologiczno-kerygmatyczny lub personalistyczno-kerygmatyczny model katechezy. Tego typu podręczniki wspomagają katechezę, która prowadzi człowieka do spotkania z Osobą Chrystusa i dokonuje procesu personalizacji ucznia. Zatem podręcznik do nauczania religii jest skutecznym narzędziem służącym procesowi nauczania i wychowania. Wiele jednak zależy od kompetencji i umiejętności nauczyciela, aby podręcznik pełnił rolę medium w komunikacji z uczniami i był przewodnikiem w procesie poznania.
Słowa kluczowe: podręcznik, religia, katecheza, osoba, personalizm, wychowanie, dydaktyka



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Piotr Goliszek",
title = "Podręcznik do nauki religii w szkole",
journal = "",
year = "2020",
pages = "201-217"
}

Cytowanie w formacie APA:
Goliszek, P. (2020). Podręcznik do nauki religii w szkole. , 201-217.