The Phantom in American Arcadia: Rethinking Race in Philip Roth’s "The Human Stain"

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: Roczniki Humanistyczne (ISSN: 0035-7707)
Rok wydania: 2016
Tom: 64
Numer czasopisma: 11
Strony od-do: 147-156
Streszczenie: Tematem artykułu jest problem przynależności rasowej i związanych z nią niejednoznaczności w powieści Philipa Rotha pt. Ludzka skaza. Bohaterem książki jest czarnoskóry Coleman Silk, którego jasna karnacja pozwala mu na podawanie się za białego człowieka. Odwołując się do książki Toni Morrison pt. Playing in the Dark: Whiteness and the Literary Imagination, autorka pokazuje w jaki sposób wyparta przez bohatera przynależność rasowa powraca jako trudne do udźwignięcia brzemię, oraz w jaki sposób problem rasy staje się metaforą społecznych i ekonomicznych podziałów w Stanach Zjednoczonych. Artykuł dowodzi także, że jednym z głównych tematów powieści Rotha jest niepokój związany z faktem, że granice rasowe w istocie nie istnieją, a hegemonia białego człowieka zawsze oparta była na iluzji.
Słowa kluczowe: Afroamerykanie, dwurasowość, granice rasowe, rasa, tożsamość
Dostęp WWW: http://czasopisma.tnkul.pl/index.php/rh/article/view/3561/3664
DOI: 10.18290/rh.2016.64.11-9



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Patrycja Antoszek",
title = "The Phantom in American Arcadia: Rethinking Race in Philip Roth’s ''The Human Stain''",
journal = "Roczniki Humanistyczne",
year = "2016",
number = "11",
pages = "147-156"
}

Cytowanie w formacie APA:
Antoszek, P. (2016). The Phantom in American Arcadia: Rethinking Race in Philip Roth’s "The Human Stain". Roczniki Humanistyczne, 11, 147-156.