Beleefdheidsstrategieen in Poolse, Nederlandse en Vlaamse financiele direct-mailbrieven. De invloed van waarden op de strategiehantering
[Politeness strategies in Polish, Dutch and Flemisch Financial Direct Mail. The influence of values on strategy use]

Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany

Miejsce: Lublin
Rok wydania: 2013
Tytuł publikacji: De Lage Landen : handelingen van het colloquium gehouden op 8 en 9 mei 2012 bij de Johannes Paulus II Katholieke Universiteit Lublin = Low countries : proceedings of the Colloquium held on 8 and 9 May 2012 at the John Paul II Catholic University of Lublin
Redaktorzy: Wilken Engelbrecht, Muriel Waterlot
Strony od-do: 95-108
Streszczenie: Artykuł opisuje badania nad wykorzystaniem strategii grzecznościowych w korespon¬dencji handlowej, a dokładnie w ofertach handlowych finansowych typu „direct mail”. Analizę tę przeprowadzono posługując się teorią Penelope Brown i Ste¬phena C. Levinsona (1978, 1987). Drugie badanie, przeprowadzone w niniejszym artykuł, ma na celu ustalenie w jakim stopniu różnice w metodach prowadzenia korespondencji handlowej w każdej z trzech kultur badanych są zbieżne z różnicami wartości kulturowych. Aby odpowiedzieć na to pytanie wykorzystano wyniki międzykulturowych badań nad wartościami Geerta Hofstede’a (1980, 2001).
Słowa kluczowe: strategie grzecznościowe, direct mail, wartości, Hofstede



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Muriel Waterlot",
title = "Beleefdheidsstrategieen in Poolse, Nederlandse en Vlaamse financiele direct-mailbrieven. De invloed van waarden op de strategiehantering",
journal = "",
year = "2013",
pages = "95-108"
}

Cytowanie w formacie APA:
Waterlot, M. (2013). Beleefdheidsstrategieen in Poolse, Nederlandse en Vlaamse financiele direct-mailbrieven. De invloed van waarden op de strategiehantering. , 95-108.