Rol van vertalen in het universitaire NVT-onderwijs
[Role of translation in Dutch foreign language learning in an academic setting]

Rozdział w recenzowanej książce naukowej

Miejsce: Lublin
Rok wydania: 2016
Tytuł publikacji: Taalverwerving in discussie
Redaktorzy: Bas Hamers, Muriel Waterlot
Strony od-do: 82-100
Streszczenie: Niniejszy rozdział przedstawia analizę roli tłumaczenia w nauczaniu niderlandzkiego jako języka obcego w edukacji uniwersyteckiej. Składa się on z czterech części oraz zakończenia. W pierwszej części, terminy NT2 i NVT są zdefiniowane. W drugiej części przedstawiono krótki przegląd ewolucji metody nauki języków obcych oraz roli tłumaczenia w tych metodach. W trzeciej części przedstawiono różne opinie dot. stosowania tłumaczenia w nauczaniu języka niderlandzkiego jako języka obcego. W czwartym punkcie przedstawiono metodę dydaktyczną w którą poprzez tłumaczenie można rozwijać kompetencje międzykulturowe osób uczących się języków obcych.
Słowa kluczowe: nauczanie języków obcych, tłumaczenie, kompetencje międzykulturowe