Michał Wyrostkiewicz

Od cytatu do plagiatu – eksploracje infoetyczne (cz. 3)
[From the citation to the plagiarism – infoethical explorations (vol. 3)]

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: Biuletyn Edukacji Medialnej (ISSN: 1733-0297)
Rok wydania: 2017
Tom: 15
Numer czasopisma: 2
Strony od-do: 136-145
Streszczenie: Początek naukowej refleksji nad plagiatem jest związany z naukami prawnymi. Dziś jednak, toczą się dyskusje, czy metody stosowane w tym obszarze wiedzy są wystarczające, aby w sposób wyczerpujący mówić o plagiacie. Da się zauważyć kilka problemów. Jednym z nich jest dyskusja nad tym, do kategorii jakiego prawa należy wpisać to zagadnienie. Poważny błędem, jaki daje się dostrzec w jurydycznych analizach plagiatu jest próba mówienia o nim w kategoriach prawa własności zamiast prawa autorskiego. Także niektóre definicje wychodzące poza nauki prawne nierzadko okazują się redukcjonistyczne i z tego powodu niepoprawne. Na podstawie przeprowadzonych badań można zaproponować infoetyczną definicję plagiatu naukowego, w której zwraca się uwagę na intencję wprowadzenia odbiorcy w błąd co do autorstwa i oryginalności prezentowanego utworu.
Słowa kluczowe: cytat, infoetyka, badania naukowe, tekst naukowy, plagiat, prawo autorskie
Dostęp WWW: http://www.kul.pl/biuletyn-edukacji-medialnej,art_33689.html



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Michał Wyrostkiewicz",
title = "Od cytatu do plagiatu – eksploracje infoetyczne (cz. 3)",
journal = "Biuletyn Edukacji Medialnej",
year = "2017",
number = "2",
pages = "136-145"
}

Cytowanie w formacie APA:
Wyrostkiewicz, M. (2017). Od cytatu do plagiatu – eksploracje infoetyczne (cz. 3). Biuletyn Edukacji Medialnej, 2, 136-145.