Wychowanie integralne w jezuickich bursach muzycznych w Polsce od XVI do XVIII wieku
[The integral education in Jesuit musical dormitories in Poland from XVI to XVIII century]

Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany

Miejsce: Lublin
Rok wydania: 2017
Tytuł publikacji: W kręgu integralnego wychowania. Refleksja teologiczno-pedagogiczna
Redaktorzy: s. Maria Loyola Opiela, Katarzyna Braun
Tom: 14
Strony od-do: 181-195
Streszczenie: Artykuł jest próbą opisania procesu wychowania integralnego w jezuickich bursach muzycznych w Polsce od XVI do XVIII wieku. Ich działalność wpisana była w misję oświatową Towarzystwa Jezusowego dla kształcenia społeczeństwa w duchu humanizmu chrześcijańskiego. Założeniem programu wychowawczego jezuitów było staranie o całościowy rozwój człowieka w sferach: duchowej, moralnej, intelektualnej, społecznej i kulturowej. Dla przedstawienia zagadnienia struktura tekstu została podzielona na cztery części. Pierwsza zawiera założenia koncepcji wychowania integralnego, druga stanowi rys historyczny jezuickich burs muzycznych w Polsce, trzecia jest opisem realizowanego tam wychowania integralnego, czwarta jest przedstawieniem jego skuteczności.
Słowa kluczowe: integralne wychowanie, muzyka, jezuici



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Michał Jędrzejski",
title = "Wychowanie integralne w jezuickich bursach muzycznych w Polsce od XVI do XVIII wieku",
journal = "",
year = "2017",
pages = "181-195"
}

Cytowanie w formacie APA:
Jędrzejski, M. (2017). Wychowanie integralne w jezuickich bursach muzycznych w Polsce od XVI do XVIII wieku. , 181-195.