Między wykluczeniem cyfrowym a kompetencjami – wsparcie medialne w okresie pandemii COVID-19
[Between digital exclusion and competences - media support during the COVID-19 pandemic]

Rozdział w recenzowanej książce naukowej

Miejsce: Kraków
Rok wydania: 2022
Tytuł publikacji: Praca socjalna i pomoc społeczna w obliczu pandemii COVID-19 i innych współczesnych wyzwań
Redaktorzy: Józef Młyński, Ewelina Zdebska, Beata Ziębińska
Tom: 18
Strony od-do: 33-54
Streszczenie: Celem publikacji była analiza podstawowych komponentów kompetencji cyfrowych (wiedzy jako wsparcia informacyjnego, umiejętności poznawczych i postawy jako wsparcia komunikacyjnego, umiejętności technicznych jako wsparcia technicznego) traktowanych jako potencjalne formy wsparcia medialnego, mogących zapobiec zjawisku wykluczenia społecznego w okresie pandemii COVID-19. Artykuł ma charakter teoretyczno-badawczy. Materiał źródłowy stanowią raporty przygotowane na zlecenie instytucji Unii Europejskiej: Public opinion monitoring in the time of COVID-19, The digital economy and society index (DESI) oraz Attitudes towards the impact of digitalization on daily lives. Zastosowano następujące metody badawcze: ilościową analizę zawartości raportów, jakościową analizę treści, metodę porównawczą oraz analityczno-opisową.
Słowa kluczowe: kompetencje cyfrowe, wykluczenie cyfrowe, pandemia COVID-19